Al 3 maanden onderweg! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Mirjam Brinke - WaarBenJij.nu Al 3 maanden onderweg! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Mirjam Brinke - WaarBenJij.nu

Al 3 maanden onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 September 2014 | Australië, Canberra

Lieve lezers,

Precies 3 maanden geleden stond ik op Schiphol heel hard te huilen, voordat ik voor de eerste keer in m’n leven in een vliegtuig stapte om voor bijna 7 maanden naar de andere kant van de wereld te vertrekken, wow! En wow, wat is er in die tussentijd al veel gebeurd zeg! Over 3 maanden en 21 dagen zet ik weer voet op de hele koude winterse Nederlandse bodem (tel zelf de datum maar uit haha) en ik hoop tegen die tijd dan nog veel meer meegemaakt en gezien te hebben.

Met mij gaat het goed, de lente is heerlijk en de tijd glipt zonder dat ik er erg in heb door mijn vingers. Kale takken zaten vorige week nog vol met bloesems en zijn nu helemaal groen, ik heb voor het eerst weer een korte broek aan gehad, en ik heb dagelijks te maken met mega agressieve vogels die je aanvallen als je gewoon onschuldig buiten loopt, gotta love Australian spring!

Op stage gaat het goed, ik probeer enigszins op gang te komen met mijn ‘hoofdopdracht’. Het onderwerp hiervan is de ASC Media Awards, een gala-diner waar awards worden uitgereikt aan mensen uit de sportjournalistiek. Mijn onderzoek is om te zien wat de waarde is van het evenement, en of het nog georganiseerd moet blijven worden (ivm bezuinigingen ed.). Best wel een pittige opdracht, maar wel heel interessant. Ik probeer een begin te maken door belangrijke personen met verschillende functies en meningen te interviewen, zodat ik verschillende perspectieven op het evenement heb. En ondertussen zoek ik hard naar literatuur en modellen en theorieen om alles te onderbouwen. Op dit moment is het nog een grote potpourrie met heel veel vraagtekens, maar ik hoop dat dat over 2 a 2,5 maand anders is. Daarbij mocht ik vorige week en deze week bij een aantal sollicitatie gesprekken aanwezig zijn om notulen te nemen, super interessant om aan de andere kant van de tafel te zitten en een goed leerproces! Ook speel ik elke dinsdag tijdens lunchtijd een potje volleybal met collega’s van de hele organisatie, het niveau is niet echt bijsterend, maar wel leuk om weer eens te doen.

M’n weekendje Melbourne waar ik het in mijn vorige verslag over had staat gepland voor het eerste weekend van oktober, lekker weer even een paar dagen er tussenuit. Een dagtrip Great Ocean Road en regenwoud staat op de planning en de andere twee dagen geniet ik lekker van wat Melbourne te bieden heeft, ik kijk er naar uit! Natuurlijk kunnen jullie hierover verslag verwachten in een toekomstige update van m’n blog :)
Anderhalve week geleden zijn Julie, Brigitte en ik zijn naar het Questacon geweest, het nationaal wetenschap en technology centre. Een beetje te vergelijken met Nemo in Amsterdam, alleen dan een stuk kleiner. We hebben ons weer even lekker kind kunnen voelen daar, want wij haalden de gemiddelde leeftijd echt flink omhoog haha. Weer iets wat we kunnen afvinken van ons lijstje!

Afgelopen weekend (14 Sept) ben ik met Brigitte, Julie, Brendan en Ajay naar Tidbinbilla geweest, een natuurpark een klein uurtje van Canberra af. Echt genoten, het weer was heerlijk! Eerst natuurlijk op zoek naar koalas, OH JEETJE wat zijn die beesten schattig zeg! Niet te doen. Tidbinbilla heeft rond de 20 koalas die daar in het ‘wild’ leven. Ze zitten in een afgezet gebied, waar je dus wel gewoon rond kan lopen, maar ze zijn niet knuffelbaar zoals ze bijvoorbeeld in dierentuinen wel vaak zijn. Willekeurig feitje over koalas: ze hebben echt een mega relaxed leven. Ze slapen 20 uur per dag en door de eucalyptus bladeren die ze eten schijnen ze dus eigenlijk non-stop ‘dronken’ te zijn.
Verder hebben we ook weer mega veel kangoeroes gezien, ook een aantal met ‘joeys’. Een joey is een baby, maar kan een kangoeroe joey zijn, een koala joey etc. Super schattig om zo’n baby kangoeroe met z’n koppie uit die buidel te zien komen! Ohja, en dan denk je dat een kangoeroe een kangoeroe is. Niet waar. Er zijn kangoeroes, wallibies, en wallaroos. En waarschijnlijk nog wel meer varianten. Het lijkt allemaal super veel op een ‘gewone’ kangoeroe, maar het is toch net weer wat anders, en volgens mij snappen zelfs die Aussies niet wat het verschil is. Tussendoor hebben we al ons voedsel op een tafel gegooid en een picknick gehad met een fantastisch uitzicht en nog een korte hike gedaan van een uurtje. Tidbinbilla heeft nog veel meer hikes, dus ik hoop zeker nog wel een paar keer terug te kunnen :)

Goed, dit was ‘m weer voor deze keer! Tot schrijvens! Bekijk ook de foto’s :)

Liefs,
Mirjam

Quote ~ Live in the moment, there is no other time but now.

  • 18 September 2014 - 13:50

    Papa:

    Ha Mirjam, Leuk verhaal! Goed om te lezen dat je nu (zoals je graag wilt) ook in de weekenden
    op stap gaat. Mooie foto's van het park. Drinken jullie altijd zo gezond? :-)
    Lekker vast genieten van het weekend Melbourne dat nog komt!
    En natuurlijk succes met je stage en/of opdracht. (maar dat is niet zo leuk als op stap gaan)

    groetjes Papa

  • 18 September 2014 - 18:26

    Manuela:

    Hi Mirjam!

    Leuk om weer eens wat van je te lezen!
    Gelukkig gaat het nog steeds super daar!
    Ik ben benieuwd wat je van Melbourne gaat vinden :-)

    Liefs uit Arnhem!

  • 18 September 2014 - 22:17

    Margreet:

    leuk verhaal, Mirjam! Wat fijn dat het nu lente wordt, dan is het ook lekker om wat te doen enz.
    Zorg dat de tijd niet al te hard door je vingers glipt en ga er maar lekker veel op uit!
    XXX mama

  • 19 September 2014 - 19:34

    Aleid:

    Hallo Mirjam,
    Eindelijk dan! Ik ben al zo lang van plan je verhalen te lezen en eens te reageren maar na onze eigen reis moest ik veel dingen weer oppakken, die ik lang niet heb gekund en daardoor kwam het er gewoon nog steeds niet van. Eigenlijk kan dat best een keer tussendoor maar ja....Maar oké, je verslagen allemaal gelezen en wat geweldig fijn dat het zo goed met je gaat. Fijn dat je geniet en steeds meer kunt gaan doen en ontdekken. Probeer zo veel mogelijk te doen want nu ben je daar en heb je de kans. Ik snap ook goed dat afstanden een probleem kunnen zijn. Zonder auto ben je in dat soort landen een beetje onthand maar straks met reizen gaat dat prima want dan hoef je niet steeds terug naar dezelfde locatie. Je zult dan vast ook veel mensen ontmoeten want het is echt een backpack land.
    Veel succes met je werk en nogmaals enorm genieten. Lekker ook dat het mooie weer er nu aankomt. Kun je ook meer doen en fijn meer buiten zijn.

    Een dikke knuffel en veel liefs van ons.
    Jan en Aleid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 6587

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 09 Januari 2015

Stage in Australië

Landen bezocht: