Vlinders in m'n buik - Reisverslag uit Canberra, Australië van Mirjam Brinke - WaarBenJij.nu Vlinders in m'n buik - Reisverslag uit Canberra, Australië van Mirjam Brinke - WaarBenJij.nu

Vlinders in m'n buik

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 Augustus 2014 | Australië, Canberra

Lieve allemaal, wederom een update vanuit Aussie met verderop een verslag van m’n weekend tripje naar Sydney.

Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin en ben overal flink van aan het genieten. Op stage gaat alles wel z’n gangetje, begin steeds meer m’n plekje te vinden tussen de rest van mijn collega’s. Ik hang nog steeds zo’n 4 - 5 dagen in de week in de sportschool en ontmoet steeds meer mensen hier. Wil bij deze ook even de gelegenheid nemen om iedereen te bedanken voor de leuke en lieve berichten ik tijdens dit avontuur heb gekregen via mn blog, facebook, whatsapp, postduif, rooksignalen of andere vormen van communicatie. Wordt erg gewaardeerd!

Vorig weekend (26 juli) ben ik er een ochtend in m’n eentje op uit gegaan en heb ik een wandeling rondom het middendeel van Lake Burley Griffin gemaakt, ongeveer 5-6 kilometer. Beetje jammer alleen dat het suuper grijs en mistig en fris was en dat het begon op te klaren tegen de tijd dat ik weer op de AIS was. Wel de eerste foto’s gemaakt met mijn nieuwe camera :)
Zaterdagavond ben ik met Brigitte, Amy en Julie uit eten geweest bij ‘Neighbourhood Food’, het nieuwe Italiaanse restaurantje van mijn manager David. Over een paar weken stopt hij bij de AIS en krijg ik dus een nieuwe supervisor, hierover binnenkort meer. Op woensdag ben ik alweer bij Neighbourhood Food uit eten geweest, deze keer met mijn collega’s. Ik heb een heel zwaar leven.


Vrijdagochtend 1 augustus hebben Brigitte en ik om 7 uur ‘s ochtends de bus gepakt voor een weekendje Sydney, da’s ongeveer 3.5 uur rijden. Verrassend, betoverend, bovenverwachting, heerlijk, genieten, mooi, fantastisch. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een stad.
Eerst zijn we naar ‘t hostel gegaan om onze koffers te droppen en toen op pad om riching de stad te komen en ergens te lunchen. Toen we lekker toeristisch op een kruispunt met de kaart stonden te kijken waar we waren, kwam er iemand naar ons toe en vroeg of hij ons kon helpen. Hij heeft ons naar een bar/restaurantje gewezen waar we anders nooit waren gekomen, en hebben daar ons weekendje weg ingeluid met een hele goede lunch en een biertje. Mijn reactie op mijn eerste biertje in 6 weken: “Wat is bier toch eigenlijk lekker he?”
Vervolgens zijn we richting Darling Harbour gegaan en op ons speedbootje gestapt voor het walvis kijken. Meteen de haven gezien vanaf het water, onder de Sydney Harbour Bridge doorgevaren en het Opera House gezien. Uiteindelijk hebben we midden op zee walvissen zien zwemmen. We zagen een grote ‘splash’ als ze boven water kwamen, zagen ze aan de oppervlakte zwemmen en vervolgens hun staart als ze weer onder water gingen. Best wel cool :) Na een misselijkmakend ritje terug naar de haven, hebben we ‘s avonds met Ilona (zit in Sydney voor haar stage) afgesproken om uit eten te gaan en bij te kletsen onder het genot van diverse cocktails aan de haven. Zwaar leven...

Op zaterdagochtend zijn we met een koffietje in de hand weer naar de stad gelopen en de Sydney tower in gegaan, met 309 meter het hoogste gebouw in Sydney (voor alle studenten die dit lezen en papa: da’s 4754 shotglaasjes hoog). Een fantastisch panorama uitzicht over Sydney, de haven, de oceaan etc. op 250 meter hoogte.
Vervolgens door de Royal Botanic Gardens gewandeld, via Ms Macquaries Point (waar je een heel mooi uitzicht hebt op de Opera House en de brug) richting de Opera House. Halverwege zijn we de stad weer in gewandeld omdat ik mn fotokaart vol had (terwijl ik de hele tijd grapjes heb lopen maken ‘dan gaat mijn rolletje zo snel vol’, mehh.) Dus na een nieuwe sd-kaart van 16 gb waarmee ik weer meer dan 3000 foto’s kon maken en een snelle lunch, weer onze route vervolgd. Langs de Opera House, richting de brug, via the Rocks weer terug naar de stad. En vervolgens weer ergens een lekker restaurantje opgezocht, een biertje besteld en kangoeroe gegeten, aan de haven van Sydney. Zoals ik al zei: ik heb een zwaar leven.

Whale watching, Opera house, Sydney Harbour Bridge, kangoeroe eten, Botanic Gardens, Sydney Tower. Wat mist er nog in dit rijtje? Juist, fantastische stranden :D Dus zondagochtend de bus gepakt naar Coogee beach en van daar naar Bondi beach gewandeld. Inclusief uitgebreide foto sessies hebben we daar ongeveer 2,5 uur over gedaan (ik beloof plechtig dat ik nooit meer aan mijn Lonely Planet zal twijfelen). Dit was echt fantastisch mooi! Wat een stranden en wat een blauw water. Daar kan de Noordzee nog wat van leren hahaha. Het weekend vervolgens afgesloten met wederom een hapje en een drankje en vervolgens de bus weer in richting het koude Canberra.

Sydney is een fantastische stad en geeft me vlinders in mijn buik. Als het wat dichter bij huis had gelegen was ik er naar toe verhuisd (ja Eef, ik kom denk ik nog wel terug, no worries). Gelukkig begint zo langzaamaan het plan te ontstaan dat ik Oud&Nieuw en de eerste week van januari ook in deze heerlijke stad ga spenderen. Sydney, we will meet again!


Cheers,

Mirjam



Quote ~ Eat well. Travel often.

  • 06 Augustus 2014 - 21:44

    Mama En Papa:

    ha Mirjam, mooi verhaal en erg leuke foto' s !! (wat kun jij hoog springen) Fijn dat je je zo goed vermaakt daar. Met al dat uit eten gaan is het maar goed dat je regelmatig in de sportschool "hangt"!
    Zo te zien heb je echt genoten in Sydney en wat let je om dat nog eens weer te doen?
    Maar eerst maar weer aan het werk (zegt papa!) Groetjes aan Brigitte en succes en heel veel liefs van ons. XXXX

  • 07 Augustus 2014 - 17:15

    Manuela:

    Wauw wat vet Mirjam! Wat een verhalen en avonturen!
    Gaaf dat je waarschijnlijk zal gaan aftellen in Sydney met oud & nieuw! Dat wordt sowieso spectaculair!
    En erg goed dat je het sporten weer hebt opgepakt ;) Na 2 jaartjes wat minder doen in Breda heb je de smaak weer goed te pakken :)
    Ik ben erg benieuwd naar je volgende blog!

    Hele dikke knuffel vanuit het verre Nederland!

  • 23 Augustus 2014 - 18:07

    Dea:

    Hoi Mirjam,
    zo te lezen,verveel je je geen moment.
    Wat heb je al geweldig veel gezien.
    En het werk dat je moet doen,lijkt me ook niet echt een straf.
    Geniet er maar lekker van .
    Nog hartstikke bedankt voor je berichtje op mijn verjaardag.
    Super leuk.Jij was de 1ste die me via de mobiel feliciteerde.
    Heel veel plezier met wat je de komende tijd gaat doen.


    Groeties.
    Dea x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 6583

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 09 Januari 2015

Stage in Australië

Landen bezocht: