Lente in zicht! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Mirjam Brinke - WaarBenJij.nu Lente in zicht! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Mirjam Brinke - WaarBenJij.nu

Lente in zicht!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Augustus 2014 | Australië, Canberra

Haa lieverdjes,

Wat is het soms toch leuk om het weerbericht in Nederland even te checken, en te zien dat ik het hier in de winter soms niet veel slechter heb dan jullie in de zomer haha! Een paar weken geleden werd ik alleen maar jaloers van de tropische temperaturen thuis, terwijl het er nu toch wel even anders aan toe gaat… Nu kunnen jullie je tenminste ook wat beter inleven in mijn situatie he :D Hier is het gelukkig bijna lente! 1 September wordt echt een mijlpaal, dan heb ik mijn tweede winter dit jaar overleefd en ga ik mn tweede lente van dit jaar in, hoe bizar haha.

Hier gaat alles nog steeds wel z’n gangetje. Na ruim twee maanden wordt het allemaal een beetje gewoon en dreigt ‘de sleur van het dagelijks leven’, wat natuurlijk ook niet zo raar is. Mijn weekdagen bestaan uit werken, sporten, eten, slapen. Je kan je voorstellen dat dit soms een beetje saai wordt en ik begin me ook meer en meer te realiseren dat m’n leventje in Breda eigenlijk heel leuk was! Altijd wel wat te doen, naar school, even boodschappen doen, bijkletsen met vriendinnen, werken, stappen, etc. etc. Gelukkig pak ik dat in januari gewoon weer op! :) Tijdens de weekenden probeer ik wel zoveel mogelijk te doen en te zien. Zo ben ik een tijdje geleden op een zaterdag AFL wezen kijken (die ene soort rugby met die mooie mannen waar ik in een vorig verslag over heb verteld). Ook het National Museum of Australia en het Old Parliament House kunnen afgevinkt worden op mijn lijstje. Afgelopen zondag ben ik de Black Mountain opgelopen (pfoe wat een klim!), een heuvel met een zendmast toren erop, de Telstra Tower. Daar kan je dus in, met 360 graden uitzicht over Canberra, zie foto’s! En op zo’n manier probeer ik elk weekend weer wat meer te zien en te doen.

Daarnaast ben ik ook aan het kijken naar wat ik allemaal wil zien tijdens mijn reis in december. Jeetje, daar is geen beginnen aan zeg. Er is zoo veel te zien en zo veel te doen en het is allemaal zo mooi, maar de afstanden zijn gewoon niet te doen. Om even te vergelijken: Australie is groter dan Europa, en ongeveer net zo groot als de VS. Sydney en Melbourne ‘liggen in de buurt van Canberra’: Sydney is 3.5 uur rijden, en Melbourne zeker 8 uur. Dus ja, mijn reis is iets waar ik me voorlopig nog wel even mee bezig kan houden. Het enige wat tot nu toe vast staat is dat ik Nieuwjaarsnacht in Sydney ben :D De laatste week van m’n Aussie-tijd breng ik in Sydney door, om nog even vakantie te houden, te realiseren dat het over is, mijn lieve studiegenootjes die dan alweer op school zitten jaloers te maken met foto’s van een zonnig strand, en mijn koffer in te pakken.
Over reizen gesproken: het volgende weekend tripje staat op de planning! Over een maand hebben we twee lange weekenden achter elkaar, en in een van die twee weekenden ga ik met Julie (m’n Amerikaanse huisgenootje) naar Melbourne heen, jeej! Melbourne is de meest Europese stad hier in Aussie, dus dat moet ik natuurlijk even bevestigen. Of juist niet. We gaan het zien. Ik kijk er in ieder geval zeker naar uit!

Dit was het weer voor deze keer. Bedankt voor alle berichtjes, ik vind het leuk om te zien dat er nog aan me wordt gedacht thuis en dat ik zoveel mensen kan vermaken met mijn leven hier :)

Dikke knuffel!


Quote ~ Do it with passion or not at all

  • 28 Augustus 2014 - 10:21

    Papa:

    Hallo Mirjam, leuk om weer een verhaaltje van je te lezen. Sommige dingen wist ik natuurlijk al, maar dat je naar Melbourne gaat nog niet, gaaf toch?! Geniet van de lente en...... als je bij wilt kletsen, geef maar aan dan skypen we! kus papa

  • 28 Augustus 2014 - 11:24

    Sara:

    Hee mirrie!!!!

    Super leuk om weer wat van je te horen! Wat een gave dingen ga je nog allemaal ondernemen! GENIET van al het moois daar want voor je het weet.....

    xxxx en dikke knuffel

  • 28 Augustus 2014 - 12:37

    Margreet:

    Ha Mirjam. Leuk verhaaltje weer. Wat fijn dat het nu zo lente wordt.. en dat je naar Melbourne gaat!
    Liefs mama.
    Ps: oeps, nu ben je zometeen 21 lentes jong ipv 20.!

  • 28 Augustus 2014 - 16:16

    Manuela:

    Hi Mirjam!
    Wat gaaf Melbourne! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en of het Sydney kan verslaan ;)
    Verder kan ik met trots zeggen dat wij hier in september ook weer genoeg zon gaan zien gelukkig :D Ook al wens ik jou dat natuurlijk ook toe haha!
    We moeten snel maar weer skypen!

    Dikke kus Manuela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6578

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 09 Januari 2015

Stage in Australië

Landen bezocht: